Stūrē? Izkāp no telefona!
80% autovadītāju lieto mobilos telefonus pie stūres, 20% negadījumu tiek izraisīti neuzmanības dēļ. Lai arī vairums šoferu apzinās, ka telefona lietošana pie stūres ir bīstama, viņi joprojām to turpina darīt.
Kampaņas “Stūrē? Izkāp no telefona!” radošais risinājums balstīts metaforā – lietojot telefonu pie stūres, vadītāji kļūst par akliem un kurliem zombijiem. Tāpēc par kampaņas galvenajiem varoņiem tika izvēlēti zombiji jeb avārijās bojā gājuši vadītāji, kuri sekas telefonu lietošanai pie stūres izdziedāja Brodvejas stila mūziklā. Zombiju parādīšanās medijos un Rīgas ielās ne vien pievērsa uzmanību problēmai, bet arī, sociālajos tīklos aizsākot kustību #izkāpnotelefona, aktivizēja sabiedrību, tai skaitā sabiedrībā zināmu cilvēku līdzdalību kampaņā. Parakstot memorandu, kampaņai pievienojās arī darba devēju organizācijas un vairāki desmiti uzņēmumu. Kampaņa ne vien raisīja milzīgu sabiedrības iesaisti, diskusijas un publicitāti, bet arī mainīja vadītāju braukšanas paradumus.