Deep White

Celies un Ej!

Kampaņa par latviešu valodu

2011. gada laikā Latvijā dzīvojošās krievu kopienas aktīvākā daļa bija savākusi nepieciešamos parakstus, lai 2012. gada 18. februārī tiktu izsludināta tautas nobalsošana par krievu valodu kā otro valsts valodu. NVO Daugavas vanagi bija sašutuši, kad 3 nedēļas pirms referenduma svaru kausi aizvien vairāk sāka nosvērties divvalodības virzienā. Krievu valodas atbalstītāji izmantoja skaļu un mērķtiecīgu komunikāciju, lai mobilizētu ikvienu, kas atbalsta šo ideju.

Turpretim latviešu valodas aizstāvju pusē valdīja kūtrums un vienaldzība. Aptaujas uzrādīja vāju vēlētāju aktivitāti - 43.3% balstiesīgo negrasījās piedalīties referendumā. Virkne aktīvistu organizēja kampaņas un aicināja atbalstīt latviešu valodas statusu, taču tās bija nepamanāmas un sadrumstalotas.

Biedrības Par Latviešu valodu uzdevumā tika radīta kampaņa Celies un Ej!, kas trāpīgi uzrunāja tos, kas ignorēja tautas nobalsošanu un mudināja ikvienu uz aktīvu rīcību - piedalīties referendumā. Tika radīta spēcīga kampaņas vizuālā identitāte un materiāli, kas aicināja ikvienu tos izmantot un paust atbalstu kampaņas idejai. Tika organizēts pieteikuma pasākums, kas apvienoja un mobilizēja visus spēkus un skaļi pieteica kampaņu publiskajā telpā.

Kampaņas ideja spēja apvienot simtiem organizāciju un viedokļu līderu, tajā iesaistījās tūkstošiem cilvēku, to plaši atspoguļoja masu mediji. Taču, kas pats svarīgākais - referendumā piedalījās un savu viedokli pauda 71.12% no visiem balstiesīgajiem, apliecinot latviešu valodas kā vienīgās valsts valodas statusu. Turklāt šis referendums pēc dalībnieku skaita bija vislabāk apmeklētais kopš Latvijas neatkarības atjaunošanas.

Klients: Biedrība Par Latviešu valodu